Rokle č.p.3
432 01 pošta Kadaň
IČ: 00262129
Obec Rokle jako základní územně samosprávný celek je založena na základě ústavního zákona č. 1/1993 Sb., Ústava České republiky, ve znění pozdějších předpisů, jako základní územně samosprávný celek dle čl. 99 tohoto právního předpisu.
Základním právním předpisem pro činnost obcí je zákon č. 128/2000 Sb., o obcích (obecní zřízení), ve znění pozdějších předpisů.
Nadřízeným správním orgánem v přenesené působnosti jsou příslušné správní úřady dle dané agendy.
V samostatné působnosti je dozorovým, kontrolním a metodickým orgánem Ministerstvo vnitra ČR.
pondělí | 12:00 – 17:00 |
středa | 10:00 – 17:00 |
pondělí | 12:00 - 17:00 |
středa | 10:00 - 17:00 |
Obecní úřad je oprávněn požadovat úhradu nákladů spojených s vyhledáváním informací, např. za přímou mzdu pracovníka, pořizování kopií a technických nosičů dat a odesílání informací, přičemž vydání informace se může podmínit zaplacením úhrady nebo zálohy.
2/2023 - odpověď zveřejněna dne 15.11.2023
Vaší žádosti dle ustanovení zákona č. 106/1999 Sb., „o svobodném přístupu k informacím“ v platném znění ze dne 11. 11. 2023 s dotazem na:
a) počet bytových jednotek ve vlastnictví obce Rokle, které jsou využívány k nájemnímu bydlení, včetně vývoje jejich počtu od roku 2012,
b) výše nájemného v uvedených bytových jednotkách, včetně jejího vývoje od roku 2012,
Odpověď
Obec Rokle nevlastní žádné bytové jednotky sloužící k nájemnímu bydlení.
1/2023 - č.j. OÚRoK11/2023 - zveřejněno dne 26.10.2023
1. Jaká byla schválena cena bez DPH na obnovu rybníku v Krásném Dvorečku a výměnu střešní krytiny OÚ Rokle?
ad1. Obnova vodní nádrže - 2 894 048,63 Kč
Výměna střešní krytiny - 1 394 331,49 Kč
2. Jaká byla konečná cena včetně víceprací bez DPH
ad2. Obnova vodní nádrže - 3 603 969,11 Kč
Výměna střešní krytiny - 1 653 884,59 Kč
1/2021 - č.j.OÚR0K32/2021 - zveřejněno dne 27.7.2021
1. .Jaká jsou pravidla při rozhodování zastupitelstva ohledně prodeje nemovitosti nebo pronájmu v případě zájmu o koupi nebo pronájem více zájemců?
ad 1. Pokud je o koupi pozemku více zájemců rozhoduje zastupitelstvo výběrovým řízením a to nejvyšší nabídnutou cenou. Obálkovou metodou
2. Budou pravidla při rozhodování zastupitelstva ohledně prodeje nebo pronájmu nemovitostí zveřejněna na úřední desce? Pokud ne, tak z jakého důvodu?
ad 2. Informace bude zveřejněna na stránkách obce Rokle před veřejném zasedání.
3. Pokud bude jediným hlediskem pro rozhodování zastupitelstva nejvyšší nabídnutá cena, jak je zajištěna transparentnost výběru, když starostka obce na zasedání zastupitelstva dopředu deklaruje, že prodej pozemku č. 686/2 je určen k prodeji synovi pana Hami, který je současně zastupitelem obce, přičemž existuje důvodné podezření, že by mohl dopředu znát nabídky ostatních uchazečů a mohl by tak mít neoprávněnou výhodu při stanovení své cenové nabídky?
ad 3. Nikdo nebude informován o nabídkách. Nabídky si uchazeči řádně zapečetí a osobně donesou.
4. Předmětem prodeje je mimo jiné nemovitost s č. 68ô/2ĺ která je nyní vedena v katastru nemovitostí jako trvalý travní porost a je zapsána v zemědělském půdním fondu, zároveň se nachází mimo zastavěné území obce. Je ve veřejném zájmu zajistit ochranu zemědělské půdy? Pokud ano, neměla by být při prodeji upřednostněna osoba, která je vedena v evidenci zemědělských podnikatelů a měla by tak být lépe schopna zajistit ochranu tohoto veřejného zájmu, respektive neměla by být u zemědělského podnikatele vyšší záruka, že bude pozemek využívat v souladu s požadavky na ochranu půdního fondu?
ad 4. Žádná osoba nebude upřednostněna.
5. Jak obec Rokle zdůvodňuje prodej svých nemovitostí respektive pozemků za ceny 60 Kč/m2 v nezastavěném území a 100 Kč/m2 v zastavěném území, přičemž zákon č, 128/2000 Sb., Zákon o obcích, S 39, odst. (2) říká, že „Při úplatném převodu majetku se cena sjednává zpravidla ve výši, která je v daném místě a čase obvyklá, nejde-li o cenu regulovanou státem. Odchylka od ceny obvyklé musí být zdůvodněna, jde-li o cenu nižší než obvyklou. Není-li odchylka od ceny obvyklé zdůvodněna, je právní jednání neplatné. V případě, že jsou výše uvedené ceny stanoveny na základě „néjakého" podkladu, prosím o jeho zaslání.
ad 5. Obec Rokle má ceny pozemků schválené zastupitelstvem.
6. Prosím o zaslání zápisu ze zasedání zastupitelstva Rokle včetně usnesení, kde byl schválen prodej pozemku č. 856/1 a 857/13 panu Květovi, Současně prosím o zvýraznění části zápisu, kde je uvedeno, že starostka oznámila svůj střet zájmu, jelikož se jedná o syna starostky. Dále žádám o zasláni odůvodněni kupní ceny pozemku, které je v souladu s ze zákonem o obcích, S 39, odst. (2), připadně znalecký odhad na základě kterého byla stanovena kupní cena.
ad 6. Zápis bude zaslán, nevidím žádný střed zájmu o prodeji pozemku p.Květovi, vše bylo řádně zveřejněno.
7. Jaké je zdůvodnění prodeje pozemku č. 524/2 v chatové oblasti Hradec, který slouži jako místní komunikace v chatové oblasti. Je si obec vědoma, že prodejem této nemovitosti dojde k narušeni majetkových práv vlastníků nemovitostí, kteři maji po této komunikaci zajištěn přistup ke svým nemovitostem a prodejem pozemku č. 524/2 bude jednáno proti veřejnému zájmuO Pokud není předmětem prodeje celý pozemek, ale jeho část, neobává se obec Rokle rizika zneplatnění tohoto prodeje, z důvodu nenaplněni požadavku zákona 128/2000 Sb., Zákon o obcích, S 39, odst. (1)?
ad 7. Prodej části p.č. 524/2 v k,ú, Rokle je z důvodu stálého parkování cizího vozidla v místě kde má majitel vlastní odběrnou šachtu pro pitnou vodu
8. Jaké je zdůvodněni pronájem pozemku č. 521/53 a č. 521/1, které se nacházejí v chatové oblasti Hradec a které zároveň slouží jako místní komunikace. Je si obec vědoma, že pronájmem těchto nemovitosti může dojit k narušení majetkových práv vlastníků nemovitostí? Jakým způsobem jsou „ošetřenaä majetková práva vlastníků nemovitostí, kteří mají po těchto komunikacích zajištěn přístup ke svým nemovitostem, v návrhu smlouvy o pronájmu? Pokud nejsou předmětem pronájmu celé pozemky, ale jejich části, neobává se obec Rokle rizika zneplatnění tohoto pronájmu, z důvodu nenaplnění požadavku zákona č, 128/2000 Sb., Zákon o obcích, S 39, odst. (1)?
ad 8. Pronájem části p.č. 521/53 a p.č. 521/1 v k,ú, Rokle je z důvodu špatného parkování cizích osob, jako třeba rybářů a jiných návštěv v chatové oblasti.
9. Kdy dojde k odklizení stavební suti a výkopku z veřejného prostranství na pozemku č. 674/1, která pochází z pozemku č. 655, Z jakého právního titulu bylo umožněno skladovat stavebni odpad na obecním pozemku? Je si obec Rokle védoma, že pokud uložení stavebního odpadu umožnila, tak připustila na svém pozemku vznik nelegální skládky, respektive je provozovatelem nelegální skládky? Pokud je skládka legální, žádám o zaslání povolení vydaného krajským úřadem v souladu se zákonem č. 541/2020 Sb., zákon o odpadech, S21, odst. (2).0 Případně jak bude obec v této věci dále postupovat?
ad 9. Na p.č. 674/1 není stavební suť, ale kameny, které budou použity ke zpevnění hráze rybníka na p.č. 683 vk,ú, Rokle. Pozemek č. 655 který uvádíte neexistuje
10. Proč obec neplní požadavky zákona č, 541/2020 Sb., zákon o odpadech, 559, odst (2), kterým je stanoveno, že „Obec je povinna určit místa pro oddělené soustřeďování komunálního odpadu, a to alespoň nebezpečného odpadu, papíru, plastů, skla, kovů, biologického odpadu, jedlých olejů a tuků a od f, ledna 2025 rovněž textilu, 'í kdy v tuto chvíli obec Rokle neurčila místa pro sběr kovů, jedlých olejů a tuků, Proč obec neplní vlastní Obecné závaznou vyhlášku C, 6/2016, kde stanovuje, že zvláštní sběrné nádoby na biologicky rozložitelný odpad budou umístěny v období od 1.4. do 31,10, na stanovištích, která jsou uvedena přílohou vyhlášky, přičemž umístění těchto nádob soustavné nezajišťuje na stanovišti „Hradec — u mostu". Kdy a jak bude zjednána náprava?
ad 10. Sběrné nádoby na biologický odpad jsou v obci Hradec na p.č. 644//1 v k,ú,Rokle.
1/2020 Sdělení k žádosti o poskytnutí informací dle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím.
Na vaši žádost ze dne 13.02.2020 o poskytnutí informací dle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve věci zodpovězení otázky, zda obec Rokle obdržela v období od ledna 2019 do současnosti jakékoliv finanční plnění související s akciemi společnosti Severočeská plynárenská a.s. IČ: 499 03 209 uvádíme následující.
Obec rokle v předmětném období neobdržela žádné finanční plnění související s akciemi společnosti Severočeská plynárenská a.s.
2/2020 Žádost o zaslání faktur za čerpání právních služeb účtovaných v roce 2019 a 2020 včetně příloh. Faktury za právní služby.
1/2019 Žádost o informace ohledně nabídky veřejných zakázek od společností Domistav CZ a.s. a Domistav HK s.r.o.
2/2019 Žádost o poskytnutí informace, zda obec byla ke dni 13. října 2006 akcionářem společnosti Severočeská plynárenská, a.s. (dnes Innogy Energie, s.r.o.), IČO 49903209
3/2019 Žádost o poskytnutí informace
4/2019 Žádost o poskytnutí informace, zda obec byla ke dni 13. října 2006 akcionářem společnosti Severočeská plynárenská, a.s. (dnes Innogy Energie, s.r.o.), IČO 49903209
Svátek má Radka
…se nachází v okrese Chomutov v Ústeckém kraji asi tři kilometry jihovýchodně od Kadaně. Leží převážně na levém břehu Úhošťanského potoka v mírné sníženině v nadm. v. kolem 340 m.. V obci žije 389 obyvatel. Pod správu obce spadá celkem pět obcí. Většina území je odlesněná, převažuje zemědělská půda. Nejvyšší bod je vrch Hůrka (někdy též Kobyla) v nadm. v. přibližně 560 m n. m. a nejnižší bod 275 m n. m je kde řeka Ohře vtéká do Nechranické přehrady. Obec je členem dobrovolného svazku obcí Mikroregion Nechranicko.